Peugeot 2008 Forums banner

Awaria wspomagania kierownicy

1 reading
24K views 14 replies 11 participants last post by  niteram  
#1 ·
Mam 2008 1.6 hdi egc, z przebiegiem 17000 mil. Cztery tygodnie temu kierownica zaczęła ściągać w prawo, facet z RAC powiedział, że musi trafić do dealera w celu zbadania, ponieważ usterka występowała tylko poniżej 35 mil na godzinę. Powyżej 35 mil na godzinę prostowało się bez ściągania w lewo lub w prawo. Salon ma go od tamtej pory, nie mogą znaleźć usterki i skierowali sprawę do Peugeot UK. Czy ktoś jeszcze miał ten problem????
 
#2 ·
Układ kierowniczy w modelu 2008 jest elektryczny. Twoja usterka brzmi dość alarmująco. Czy masz zamontowany system Park Assist, ponieważ wtedy istnieje oczywiście połączenie, które pozwala układowi kierowniczemu działać bez udziału kierowcy. Przynajmniej Twój dealer nie zaprzecza, że usterka istnieje.
 
#5 ·
Tylko opinia... układ kierowniczy jest elektryczny, ale ma również elementy hydrauliczne. Jeśli masz problemy przy niskiej prędkości, które znikają przy dużej prędkości, daje mi to myśl, że może to być wyciek w układzie hydraulicznym, który zwiększa ciśnienie przy wyższej prędkości, a ciśnienie kompensuje wyciek... Ale to tylko sugestia... :)
 
#6 ·
W czasach sprzed wspomagania kierownicy (dobrze je pamiętam) zawsze było tak, jakby próbowało się pociągnąć tonę ciężaru podczas powolnej jazdy i trzeba było zjeść puszkę szpinaku, zanim spróbowało się obrócić kierownicę w miejscu.

Kiedy już się jechało, kierownica wydawała się dość lekka.

W tamtych czasach potrzebna była naprawdę duża kierownica!
Image


PS: ...i mieliśmy kierunkowskazy, które trzepotały z boku samochodu... a potem mogliśmy dostać małą żarówkę kierunkowskazu, która migała (w końcu; kiedy się rozgrzała!).

Edytowane przez: allan40alt
 
#9 ·
Cześć. Jestem mobilnym mechanikiem. Od 30 lat. Właśnie serwisowałem jeden z tych z 2008 roku, poprosił mnie, żebym sprawdził jego układ kierowniczy, ponieważ skręca w lewo. Ma przejechane zaledwie 30 tys. km, zabrał go do głównego dealera, który powiedział, że wszystko jest w porządku i odesłał go. Kiedy nim jechałem, skręcał. Myślę, że może to być elektryczna kolumna, ponieważ rok temu miałem mikro z tym samym problemem. Daj mi znać, co mówi twój główny dealer.
 
#10 ·
Mam również Peugeota 2008 (rok 2013), który przy niskiej prędkości (30 mph) ściąga w prawo. Byłem w Peugeocie, nic nie jest nie tak z przekładnią kierowniczą, w ogóle nie trzeba było jej ponownie programować, zasugerowano ustawienie 4 kół/kierownicy (nadal nic nie działa) Mam zamontowaną inną przekładnię, która ma usterkę (tak mi powiedziano) mam samochód dopiero 29 dni i byłem w warsztacie 10 razy. Teraz nie mam samochodu, ponieważ nie wolno mi nim jeździć, dopóki Peugeot nie załatwi gwarancji na przekładnię. (Quest, od którego kupiłem samochód, zapewnił samochód zastępczy). wszystko koszmar!!!!
 
#11 · (Edited)
Kupiłem używany samochód 2008 2015-2016 register allure 1.2 z automatyczną skrzynią biegów EGC. Samochód ściąga w prawo przy średniej prędkości około 30 mpg zarówno w trybie Eco, jak i bez niego. Jeśli podejmuje się próbę powrotu do środka (prosto), kierownica staje się ciężka, jakby prowadziło się samochód bez wspomagania kierownicy. Czasami samochód oscyluje między prawą a lewą stroną i staje się przerażający, jakby miał się poruszać w dowolnym kierunku bez kontroli. Zabrałem go do dealera, który chce założyć nowe opony, a następnie ustawić zbieżność kół z centrowaniem kierownicy, a następnie sprawdzić, czy występuje jakaś usterka w pochyleniu kierownicy. Jak to wszystko ma rozwiązać mój problem, jest dla mnie zagadką, z wyjątkiem tego, że uderzy to w moją kieszeń, zanim znajdą usterkę, która jest bardzo podobna do tej, którą mają inni właściciele. Chciałbym wiedzieć, czy komuś udało się to naprawić i jak. Nienawidzę sprzedawać samochodu i wciskać go innej osobie, aby zmierzyła się z problemem.
 
#12 ·
Kupiłem używany samochód 2008 2015-2016 register allure 1.2 z automatyczną skrzynią biegów EGC. Samochód ciągnie w prawo przy średniej prędkości około 30 mpg zarówno w trybie Eco, jak i bez eco, jeśli podejmuje się próbę powrotu do środka (prosto), kierownica staje się ciężka, jakby prowadziła samochód bez wspomagania kierownicy, czasami szarpie między prawą i lewą stroną i przeraża, jakby miał się poruszyć w dowolnym kierunku bez kontroli, zabrany do dealera, chcą założyć nowe opony, a następnie ustawić zbieżność kół z centrowaniem kierownicy, a następnie zobaczyć, czy występuje jakaś usterka w pochyleniu kierownicy, jak to wszystko rozwiąże dla mnie problem, jest zagadką, z wyjątkiem tego, że uderzy to w moją kieszeń, zanim znajdą usterkę, która jest bardzo podobna do innych właścicieli. Chciałbym wiedzieć, czy ktoś to naprawił i jak. Nienawidzę sprzedawać samochodu i flo
 
#13 ·
Cześć. Mam dokładnie ten sam problem. Mój Peugeot skręca w prawo podczas zmiany biegów, ale kiedy osiągam prędkość od 30 do 40 mil na godzinę, problem znika. Próbowałem różnych rzeczy, takich jak ustawienie zbieżności kół i sprawdzenie ciśnienia w oponach, ale nadal skręca w prawo.
 
#14 ·
Cześć. Sprawdziłem mojego peugeota w serwisie peugeot i nie znaleźli żadnych usterek. Powiedzieli, że jeśli założyłbym oponę innej marki z nieco innym bieżnikiem, może to wpłynąć na równowagę i spowodować ściąganie samochodu na jedną stronę. Byłem tym bardzo zdezorientowany, ponieważ przypadkowo wygooglowałem to i okazało się, że tak może być. Mówią w zasadzie, żeby trzymać się droższej opony, która już była w pojeździe. Więc tak mówią 🤔.

Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#15 ·
Kiedy zleciłem sprawdzenie geometrii w moim drugim samochodzie, serwis opon podłączył do samochodu urządzenie diagnostyczne, aby zresetować czujnik skrętu,
Zapytałem i powiedziano mi, że samochód może wykrywać położenie kierownicy i będzie próbował ją wycentrować.

Być może Twój samochód wymaga ponownej kalibracji / zresetowania tego czujnika? jeśli 2008 ma ten system??